Гра на скретч “Котонавти на орбіті” дозволить створити космічну пригоду, де ми будемо рятувати котів-космонавтів і тікати від астероїдів та комет.

Якось один банк випустив пасхалку у своїй програмі – при оновленні сторінки з балансом на картці показується зореліт, і якщо натиснути на нього в певний момент, запускається гра. Ось так виглядає гра у додатку банку:

Сьогодні ми спробуємо зробити схожу гру.
У цій грі кіт на зорельоті збирає в космосі інших котів-космонавтів. При цьому він повинен ухилятися від астероїдів та (у нашій версії) комет і прибульців.
Крок 1: Додаємо героїв
0: Для цього проєкту нам знадобляться додаткові файли ти можеш скачати їх тут.
1: Створи новий проєкт. Видали з нього кота сьогодні не його черга літати. Додай три фони для гри:
тло_для_гри.svg
заставка_старт.svg
заставка_кінець_гри.svg


2: Додай спрайти з файлу:
Котолапики
Перешкоди
Зореліт

Зореліт буде літати та збирати котолапиків у відкритому космосі, а спрайт Перешкоди, згенерує нам астероїди, комети та іншопланетян, які зореліт намагатиметься облетіти. Ось так мають виглядати спрайти та фони після додавання:


3: Додай ще один спрайт у вигляді кнопки. Нехай це буде кнопка старту гри.

4: Єдина робота кнопки – запустити гру і піти на перерву, сховавшись від нас. Тож так зробимо. Для кнопки додай:

5: Коли гра запускається – фон має змінитися на основний. Тож для фону додай:

6: Тепер подбаємо про те, щоб герої ховалися, поки не натиснуть на кнопку.

7: Всі герої мають сховатися від нас, доки магічна кнопка не запустить нашу гру. Тож додай код з минулого завдання усім героям (крім кнопки).

Протестуй та збережи
Чи працює кнопка? Чи змінюється фон після натискання? Чи з’являються герої?
Крок 2: Космічна атака
1: Створімо змінну “Швидкість”, щоб комети та астероїди на початку гри летіли повільно, а потім усе швидше й швидше. Додай у код сцени команду для встановлення швидкості на початку гри:

2: Для спрайта перешкод додай можливість “падати” зверху екрана. Пізніше ми навчимо зореліт їх облітати ті підступні перешкоди. Додай код для перешкод:


Протестуй та збережи
Чи падають комети, астероїди та прибульці назустріч зорельоту?
Крок 3: Керуємо зорельотом
1: Додамо керування зорельотом. Він має рухатися при натисканні стрілок вправо та вліво. Якщо торкається перешкоди – гра закінчується.


Протестуй та збережи
Чи можеш тепер керувати зорельотом та ухилятися від комет і астероїдів?
Крок 4: Збираємо котонавтів на орбіті у наш зореліт
Тепер зверху будуть летіти не тільки перешкоди, але й котики-космонавти. Їх треба збирати та повертати на зореліт.
1: Для цього додаймо котам код. Він буде дуже схожий на той, який ми вже додали для перешкод, але будь уважним до відмінностей!!! Додай котонавтам такий код:

2: Якщо запустити програму зараз, то котів буде настільки багато, що вони займуть собою весь екран. Так грати не цікаво. Давай це виправимо. Як ти, напевно, помітив, кількістю котів керує змінна швидкість, але вона поки що не змінюється. Виправмо це – будемо трохи збільшувати швидкість, і котів стане менше. Зміни код для Сцени:


Протестуй та збережи
Котокосмонавтів стає менше з плином гри?
Крок 5: Рахуємо котонавтів
1: Наша гра майже готова, не вистачає тільки рахунку. Треба порахувати котів, яких вдалося зібрати. Створімо змінну Рахунок
2: Додай рахунок у код сцени:

3: А тепер треба змінювати рахунок щоразу, коли черговий котик спійманий. Подумай, як додати зміну рахунку у код котонавтів

Розв’язок


Протестуй та збережи
Бали додаються при кожному спійманому космонавті?

Котонавти на орбіті
Завдання для крутих: Level Up!
✅ Зроби котокосмонавтів різнокольоровими.
✅ Додай звуки до гри на свій вибір.
✅ Зроби так, щоб фон перемикався на інший, якщо гру завершено. Додай напис “Гру завершено”.
✅ Додай правило: якщо гравець набирає 70 очок – він виграє.
✅ Додай 3 життя в гру. Після кожної перешкоди одне життя забирають. Гра закінчиться, якщо залишиться 0 життів.
Не зупиняйся! Ще більше ігор і цікавих завдань на наступних уроках!
Поділися грою з друзями у https://scratch.mit.edu/.