курси програмування для дітей безкоштовно

01. Гра на Scratch: Полетіли?!

Гра на Scratch Полетіли

Вітаю на курсі! Наша перша гра на Scratch називається “Полетіли?”. В ній герой гри літає і збирає винагороди, ухиляючись від небезпек. Тож не гаймо часу і полетіли досліджувати нову програму 🤖😆!

Гра на Scratch: Полетіли?!

Крок 0. На старт

Відкрий Scratch. Для початку встановимо українську мову. Якщо команди зліва написані не українською, то це легко змінити. Просто натисни на планетку зліва вгорі і обери Українську мову.

Гра на Scratch: Як змінити мову у Scratch

Далі час обрати персонажа, що літає. Персонажів гри у Scratch називають спрайтами. Натисни кнопку з котиком і обери спрайт, який сподобається.

Гра на Scratch: Полетіли. Обираємо персонажа

Бажано, щоб цей герой вмів літати, інакше буде дивно бачити його в небі.
Я додала такого милого бегемотика, але у тебе може бути свій герой. Котик більше нам не потрібен, тому можна обрати його і натиснути на смітничок.

Бегемотик вийшов завеликим, тому трохи зменши свій спрайт, встановивши менший розмір. Я зменшила зі 100 до 70. Також йому можна дати ім’я за бажанням. Мого звуть Мрія.

Наступним обираємо фон (або тло). Натисни на кнопку Тло й обери картинку, яка сподобається.

У мене вийшло ось так. А у тебе?

Крок 1. Навчимо персонажа літати!

На цьому кроці ми навчимо свого героя літати! Додаємо перші скрипти! Зверни увагу, що команди знаходяться зліва і розбиті на групи. Кожна група має свій колір. Тож щоб знайти відповідну команду, шукай групу такого ж кольору. Команди легко перетягнути мишкою на пусте біле поле. Слідкуй за тим, щоб команди з’єднувалися між собою наче магніти. Додаймо перші команди, щоб створився такий код:

Гра на Scratch: Полетіли

Перша команда буде запускати гру, коли натиснуто зелений прапорець. Поки іде гра, наш герой може рухатися за мишкою вгору і вниз, але не зможе рухатися вліво чи вправо. Це тому, що герой знаходиться у координаті 150 по х. Не зважайте на складні слова, ще буде час на наступних уроках з ними розібратися.

Протестуй та збережи

Натисни на зелений прапорець справа над сценою. Порухай мишку.
Кіт рухається вгору і вниз за твоєю мишкою?

Для того, щоб зберегти проєкт, обери меню Файл \ Вивантажити на ваш комп’ютер. Далі обери папку на комп’ютері, в яку будеш зберігати проєкти (можна залишити ту, що є). Напиши назву гри внизу, щоб можна було її знайти і пограти пізніше. Натисни Зберегти (або Save).

Важливо! Зберігати проєкт варто по кілька разів за урок. Якщо щось піде не так, то можна буде завантажити збережену версію.

Крок 2. Додаємо спрайти-бонуси 

У нас буде два види спрайтів, які пролітатимуть небом: спрайти-бонуси, які треба буде збирати й спрайти-перешкоди, які варто оминати. Додамо спрайт-бонус. У цього спрайту може бути кілька костюмів: хмари, серця, єдинороги чи інші речі, які наш персонаж збиратиме в польоті.

Обери новий спрайт, натиснувши на кнопку з котиком справа внизу. Я обрала кристал, але ти можеш обрати щось інше. Пишемо код для спрайту-бонусу. Для цього натисни на нього і ти побачиш пусте поле для команд. Давай додамо команди :

Важливо! Якщо твій герой не бегемоти, то в першій блакитній команді обери свого героя зі списку героїв.

Бонус має з’являтися у випадковому місці і пролітати з одного кінця сцени в інший. Якщо бонус торкнувся бегемотика чи долетів до кінця, він пропаде.

Протестуй та збережи

Натисни на зелений прапорець , щоб запустити гру.
Бонуси пролітають вздовж сцени? Бонус зникає, якщо долетів до кінця або торкнувся героя гри ?

Крок 3. Додаємо спрайт-перешкоду.

Додай новий спрайт-перешоду. У мене це куля. ЇЇ треба зменшити, щоб він був такий же за розміром, як кристал.

Код перешкоди буде майже таким самим, як і для бонусу (його можна скопіювати та трохи підправити):

Тестуємо гру на Scratch

Протестуй та збережи

Натисни на зелений прапорець справа над сценою. Порухай мишку.
Кулі-перешкоди летять назустріч герою?

Крок 4. Рахунок

Давай створимо змінну «Рахунок», щоб рахувати, скільки бонусів ми зібрали.

Для цього зліва знайди групу “Змінні” і натисни “Створити змінну”. Назва буде “Рахунок” (для всіх спрайтів).

Для героя трохи допишемо код. Блок зліва ми вже написали раніше, додай тільки блок справа:

Гра на Scratch Полетіли

Протестуй та збережи

Натисни на зелений прапорець справа над сценою. Порухай мишку.
Рахунок збільшується, якщо зловити кристал? Зменшується, якщо налетіти на кулю?

Крок 5. Виграв чи програв?

 Додаймо код герою, щоб якщо у гравця виявилося менш як 0 очок – гра закінчена, він програв. А якщо гравець набрав понад 10 очок – то це перемога

Гра на Scratch Полетіли

Протестуй та збережи

Натисни на зелений прапорець справа над сценою. Порухай мишку.
Якщо втратити всі очки гра закінчується? Чи каже твій літаючий герой, що ти переміг, якщо ти набрав більше 10 очок?

Уроки програмування для дітей ускладнені завдання level up

Гра на Scratch: Полетіли?!
Level Up

  1. Розфарбуй свого героя. Для цього обери свого героя, потім зверху зліва обери вкладку “Образи”. Обери колір і натисни на ту частинку, яку хочеш розфарбувати.
  2. Спробуй збільшити швидкість бонусів і перешкод. Як це зробити?

Не зупиняйся! Ще більше ігор і цікавих завдань на наступних уроках!
Поділися грою з друзями у https://scratch.mit.edu/.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *