Вітаю! Сьогодні на нас чекають нові скретч ігри: Перегони човнів. Ми будемо керувати швидкісним човном і обходити чудернацькі перешкоди. Це справжні перегони по невеличкій річці з підступними перешкодами, неочікуваними поворотами і дуже бажаним фінішем, до якого дійдуть найсильніші!

Крок 1: Контроль човна
0: Для цього проєкту нам знадобляться додаткові файли ти можеш скачати їх тут.
1: Створи новий проєкт у Скретч та видали спрайт кота. Натисни Обрати тло та вибери Вивантажити тло. Додай тло з річкою та пустельним островом, до якого човен повинен дістатися. Далі додай спрайт човна. Тло з рікою і перешкодами можна також намалювати
Ось так може виглядати гра:

2: Зменш човен до 30-ти. Човник буде стартувати з лівого нижнього кутка сцени, а ми будемо керувати човном за допомогою миші. Додай наступний код до свого човна:


3: Якщо запустити гру зараз, то човник пливе за мишкою, але що відбувається, коли човен досягає вказівника миші? Його починає мотати в різні боки 🚤🫣. Щоб це зупинити, потрібно додати “блок якщо”, щоб човен рухався тільки тоді, коли він знаходиться на відстані 5 пікселів від вказівника миші.


Протестуй та збережи
Чи пливе човен за мишкою? Чи човен зупиняється, якщо досягає мишки?
Крок 2: Аварія!
Зараз човен може пропливати крізь зелені перешкоди, без проблем! Треба це поправити.
1: Нам знадобиться два образи для човна: один звичайний, інший – для випадків коли човен виходить з ладу. Образи назвемо “човен” і “аварія”. Продублюй образ човна і додай відповідні назви.
Для образу “аварія” можеш скористатись інструментом “Вибрати” (Select), щоб захопити, переміщати і обертати частинки човна. Зроби так, щоб човен мав вигляд розбитого.


2: Додай цей код до човна, всередині блоку завжди щоб він розбивався, коли запливає у кущі (торкається будь-чого зеленого):

Цей код варто поставити в середину блоку завжди, щоб твій код постійно перевіряв чи човен розбився.

Розв’язок

3: Слід також потурбуватись, щоб човен завжди починав подорож у “звичайному” вигляді. Подумай, яка команда в цьому може допомогти та в яке місце коду її варто додати.
Тепер, коли ти спробуєш плисти через дерев’яні бар’єри, то зможеш побачити, що човен розбивається і рухається назад до початку.

Протестуй та збережи
Чи змінює човен костюм, якщо торкнувся зелених кущів? Чи починає човник спочатку після аварії?
Виклик: Перемога!
Чи можеш ти додати ще одну умову “якщо” до коду човна, щоб гравець вигравав тоді, коли дістається до острова? Наприклад, коли човен досягає жовтого безлюдного острова, з’являється напис ‘ТАК!’ і гра припиняється.

Розв’язок


Протестуй та збережи
Що відбувається, коли човен досягає острова? Чи завершується гра після цього?
Крок 3: Обмеження часу
1: Додаймо до гри таймер, щоб гравець спробував дістався безлюдного острова якомога швидше. Для цього створіть нову змінну Таймер. Також можна змінити відображення нової змінної.

2: Додай цей код до сцени, щоб таймер лічив час доти, доки човен не дістанеться острову:

Розв’язок


Протестуй та збережи
Чи відраховує час нова змінна? Чи зупиняється час, коли човник дістався острова?
Крок 4: Перешкоди та бонуси
Зараз ця гра занадто проста – зробімо її цікавішою. Додаймо трампліни, щоб пришвидшувати човен і додаткові перешкоди.
1: Спочатку додаймо деякі активні елементи, які пришвидшать човен, це будуть білі трампліни, які трохи його розганятимуть. Відредагуйте фонове зображення і додайте кілька білих стрілок.

2: Тепер ви можете додати код для циклу вашого човна завжди, щоб він перемістився на 2 додаткові кроки коли наїзжає на білі стрілки.

Розв’язок

3: Можна також додати рухомі ворота, яких човен повинен уникнути. Додайте новий спрайт з ім’ям “ворота” (ширина 20), який виглядає наступним чином (намалюйте його):

Встанови центр спрайта воріт. Перемісти приціл на середину прямокутника.
Переконайся, що колір воріт збігається з кольором інших зелених перешкод (якщо ні, відредагуй код, щоб він працював з новим кольором).

4: Для того, щоб ворота оберталися, додай код з блоком завжди для спрайта воріт:

Розв’язок



Протестуй та збережи
Чи крутяться нові ворота? Чи трапляється аварія, якщо човен наїде на ворота?
Ось така вийшла гра, час насолодитися перегонами!


Скретч ігри: Перегони човнів
Завдання для крутих: Level Up!
✅ Ти можеш додати до гри звукові ефекти, коли човен розбивається або досягає острова в кінці гри. Ти, навіть можете додати фонову музику.
✅ Більше перешкод! Можеш додати більше перешкод до гри? Ось кілька ідей:
– до фонового зображення можна додати зелені ділянки болота, які уповільнюють швидкість човна, коли він на них натрапляє.
– додай акулу, яка рухатиметься
✅ Більше човнів! Чи можна перетворити нашу гру в перегони між 2 гравцями?
➡️🛳️Продублюй код для створення човна, дай йому ім’я “Гравець 2” і зміни його колір.
➡️🛳️ Зміни початкову позицію для Гравця 2.
➡️🛳️Видали код, що використовується для керування човном мишкою і заміни його на код для керування човном за допомогою клавіш зі стрілками та клавіш awsd.
✅ Більше рівнів! Чи можеш ти створити додаткові фонові зображення, а також дозволити гравцеві вибирати рівні?
Не зупиняйся! Ще більше ігор і цікавих завдань на наступних уроках!
Поділися грою з друзями у https://scratch.mit.edu/.