Вітаю! Сьогодні на тебе чекає гра на Scratch “Збираємо врожай”. Ти будеш управляти героєм, який збирає різні фрукти за обмежений час.

Гра на Scratch: Збираємо врожай
Крок 1: Додаємо мавпочку, яка збиратиме фрукти
1: Створи новий проєкт.
2: У куточку сцени натисни на значок фону (Тло) в правому кутку. Вибери картинку, яка сподобається. Краще підійде картинка з деревами та природою, але можеш обрати будь-яку.


3: Давай тепер видалимо котика і додамо мавпочку



4: Зробимо мавпочку трохи меншою. Для цього встанови їй Розмір 60:

5: Також додаймо банани, які мавпочка буде збирати:

6: Для бананів теж поставимо менший розмір. Нехай буде 70
7: Додаймо перші команди для мавпочки. Для цього натисни на неї. Коли буде натиснута стрілка ліворуч, мавпочка повинна посунутись трохи ліворуч.Коли буде натиснута стрілка праворуч, мавпочка повинна посунутись трохи праворуч.

8: Якщо мавпочка добіжить до краю екрана, то вона може перевернутися, як у мене:

Так мавпи не роблять. Повернімо її на ноги та виправимо проблему:

Для цього вибери Напрямок і обери стиль руху Зліва Направо

Протестуй та збережи
Натисни на зелений прапорець справа над сценою. Мавпочка рухається, якщо натиснути на клавіші стрілок ? Мавпочка рухається вліво, якщо натискати стрілки вліво?
Щоб зберегти : Вибери меню Файл/Вивантажити на ваш комп’ютер. Потім вибери папку, в яку ти хочеш зберегти проєкт і натисни Зберегти
Крок 2: Програмуємо фрукти
Тепер зробимо так, щоб фрукти падали згори, наче з дерева.
1: Для цього вибери банан:

2: Та додай код. Створи скрипт для бананів, щоб вони падали згори донизу:

3: Запусти програму. Все класно, але банани падають з одного місця. Давай це виправимо. Для цього трохи змінімо код:


Протестуй та збережи
Натисни на зелений прапорець справа над сценою. Перевір, чи банани з’являються випадково і падають вниз?
Щоб зберегти : Вибери меню Файл/Вивантажити на ваш комп’ютер. Потім вибери папку, в яку ти хочеш зберегти проєкт і натисни Зберегти
Крок 3: Мавпочка збирає банани.
Зараз ми зробимо так, щоб мавпочка збирала банани.
1: Створімо нову змінну: Рахунок. Для цього перейди в команди “Змінні” і натисни “Створити змінну”:


2: Змінімо змінимо скрипт банана: якщо банан торкається мавпочки, то вона його спіймала і можна додати їй за цей 1 бал:


Протестуй та збережи
Запусти гру . Коли збираєш банани рахунок збільшується?
Збережи проєкт.
Крок 4: Ще більше фруктів!
А зараз зробимо так, щоб в нас падали не тільки банани, а різні фрукти
Для цього треба зайти на вкладку Костюмів для банана та натиснути додати новий костюм:

Я обрала яблучко:

2: Давай тепер додамо ще багато костюмів ?

Тепер трохи змінимо код, щоб костюми були різні. Для цього додамо команду :



Протестуй та збережи
. З неба падають різні фрукти? Скільки фруктів вдалося зібрати?
Збережи проєкт.
Крок 5: Додаємо таймер.
Тепер ми додамо таймер, який сповістить про кінець гри, бо поки можна грати нескінченно.
1: Створімо нову змінну: Таймер. Для цього перейди в команди “Змінні” і натисни “Створити змінну”:

Тепер вибери сцену та додай цей код:


Протестуй та збережи
Таймер рахує від 30 до нуля ? Гра припиняється, коли таймер дійшов до 0?

Гра на Scratch: Збираємо врожай
Завдання для крутих: Level Up!
З цими завданнями варто розібратись самому. Вони не обов’язкові, проте, якщо ти хочеш зробити гру ще кращою, сміливо берись за них:
1: Додай звук у свою гру. Нехай звук грає коли мавпочка впіймала фрукт. І ще один звук треба зіграти в кінці гри.
Супер! Проєкт завершено, тепер можна насолоджуватись грою! Не забувай, що грою можна поділитись з друзями чи рідними. Для цього треба завантажити проєкт на сайт скретчу. Переходь до нових уроків, щоб створити ще більше ігор!