Вітаю на курсі! Почнімо створювати перші скретч ігри 😎🤩 “Втеча від динозавра” – це буде гра на Scratch, в якій герой Коте тікає від розлюченого Динозавра.

Скретч ігри: Втеча від динозавра
Ми збираємося створити гру, в якій динозаврик Діно переслідуватиме кота Коте. Протягом гри ти контролюватимеш Коте за допомогою мишки, намагаючись втекти від Діно. Чим довше Коте не зловили, тим більше очок тобі нараховується, тільки не дозволяй Діно зловити Коте, бо тоді втратиш очки зніматимуться.
Крок 1: Діно рухається за курсором
1: Створи новий проєкт.
2: У віконці сцени натисни на значок фону в правому нижньому кутку екрана. Вибери будь-який фон, який сподобається. Я обрала ліс.


3: Перейменуй Sprite1 в Коте і приховай його, натиснувши на око:

4: Додай новий спрайт з динозавром, натиснувши Вибрати спрайт:

5: Перейменуй динозавра на Діно. Переконайся, що Діно рухається вліво-вправо, натиснувши кнопку Напрям і обравши дві стрілки (варіант по середині):

6: Зроби Діно менше, задавши розмір 85:

7: Створи скрипт для Діно:


Протестуй та збережи
Натисни на зелений прапорець справа над сценою. Порухай мишку.
Динозавр ходить за курсором мишки, перебираючи лапками?
Для того, щоб зберегти проєкт, обери меню Файл \ Вивантажити на ваш комп’ютер. Далі обери папку на комп’ютері, в яку будеш зберігати проєкти (можна залишити ту, що є). Напиши назву гри внизу, щоб можна було її знайти й пограти пізніше. Натисни Зберегти (або Save).


Важливо! Зберігати проєкт варто по кілька разів за урок. Якщо щось піде не так, то можна буде завантажити збережену версію.
Крок 2: Діно переслідує Коте
Тепер нам потрібно, щоб Діно переслідував Коте, а не курсор.
1: Зроби Коте видимим натиснувши на око знову. Задай розмір 60. І додай йому теж стиль руху Вправо-вліво:



2: Створи скрипт для Коте:


Протестуй та збережи
Натисни на зелений прапорець . Кіт рухається разом з мишкою? Чи переслідує Діно кота?
Крок 3: Діно повідомляє, якщо зловив Коте.
Ми хочемо, щоб Діно повідомив, що спіймав котика.
1: Зміни скрипт Діно на такий (скрипт у тебе вже є, треба тільки дописати блок “якщо” і команди в середині нього):


Протестуй та збережи
Натисни на зелений прапорець справа над сценою. Чи повідомляє Діно, що спіймав Коте?
Крок 4: Коте перетворюється на привида після того, як його спіймали.
1: Додай у скрипт Діно жовту команду для передачі повідомлення. Натисни на стрілку і створи нове повідомлення “Спіймав”. Коли Діно спіймає кота, він не тільки скаже про це, а й повідомить іншим командам нашої гри, що робити далі.


2: Вибери Коте. Перейди на Вкладку Образи та додай новий образ для Коте у вигляді привида. Натисни кнопку “Обрати образ” у лівому нижньому кутку вкладки. Потім вибери образ привида з групи Фантазії.

Зміни назви костюмів, щоб образ котика називався Кіт, а образ привиду – Привид

3: Створи скрипт для перетворення кота на привида:


Протестуй та збережи
Натисни на зелений прапорець справа над сценою. Чи перетворюється Коте на привида, якщо його спіймали? Чи дає Діно час Коте, щоб втекти знову?
Крок 5: Рахунок
Додаймо рахунок, щоб знати, наскільки успішно ми бережемо Коте від Діно. Рахунок починається з нуля і збільшуватиметься на 1 кожну секунду. Коли Коте спіймано, рахунок зменшимо на 100.
1: Створи змінну для всіх спрайтів під назвою Рахунок. Знайди групу команд Змінні на вкладці скриптів. Натисни на кнопку Створити змінну та введи ім’я Рахунок.



2: Натисни на маленьку картинку сцени справа внизу екрану і відкриються скрипти для сцени(поки порожні). Створи скрипт для сцени:



Протестуй та збережи
Натисни на зелений прапорець справа над сценою. Чи збільшується рахунок на 1 кожну секунду? Чи зменшується рахунок на 50, коли Коте зловили? Що відбувається, якщо його впіймали до того, як гравець набрав 50 очок? Чи починається рахунок із нуля, коли стартує гра?

Скретч ігри: Втеча від динозавра
Завдання для крутих: Level Up!
Це завдання, з яким варто розібратися самому. Воно не обов’язкове, але якщо ти хочеш зробити свою гру ще кращою, сміливо берись за нього:
1: Додай звук у свою гру. Нехай один звук грає, поки Діно наздоганяє Коте, а інший звук грає, коли він уже спійманий.
Молодець! Проєкт завершено, тепер можна насолоджуватися грою! Не забудь, що грою можна поділитись з друзями чи рідними, натиснувши “Поділитися проєктом з іншими” у рядку меню онлайн редактора.
Не зупиняйся! Ще більше ігор і цікавих завдань на наступних уроках!
Поділися грою з друзями у https://scratch.mit.edu/.