Скретч ігри: Футбол у скретч
Полюбляєте грати у футбол? А як щодо пограти у футбол у скретч? Створімо гру, в якій забиватимемо багато голів. Оле-оле!
Крок 1: Додаємо героїв
Сьогодні у нас дуже простенька і весела футбольна гра. В цій грі ми спробуємо перехитрити воротаря і забити гол.
1: Додай фон з файлу Фон.png. Цю картинку можна скачати з сайту. Для цього натисни на ній правою кнопкою й обери “Зберегти картинку як…” і папку на комп’ютері Далі у скретчі в лівому кутку обери Тло, а потім Вивантажити тло й обери картинку з фоном на комп’ютері.
2: Також додай воротаря (будь-якого героя) та м’ячик. Розташуй воротаря у воротах, а м’яч внизу.
3: М’ячик буде котитися зі сторони в сторону доки не буде натиснута клавіша пробіл. Якщо пробіл натиснуто, то м’яч полетить у ворота. Для цього обери м’ячик і додай цей скрипт:
Протестуй та збережи
М’ячик рухається вправо та вліво? Якщо натиснути клавішу пробіл, м’яч полетить у ворота?
Крок 2: Тренуємо воротаря
1: Зараз, якщо гол забили один раз, то м’яч так і валяється у воротах. Додаймо команду, щоб він повертався після спроби забити гол.
2: Для початку, перевірмо, що м’ячик має правильний напрямок руху. Обери напрям Зліва-направо і постав число 90.
3: А тепер додаймо цикл завжди й команду “задати у -150”:
4: Тепер м’яч буде повертатися на свої місце після голу.
5: Наступним кроком, визначмо, чи воротар спіймав м’ячика, чи ні. Якщо воротар торкнувся м’яча, то це значить, що він спіймав. Давай для м’яча допишемо команду “Якщо то інакше“ внизу:
6: Додай сам сповіщення, коли забили гол. Куди його варто додати?
7: Нехай воротар говорить, що він спіймав м’ячик. Для цього для воротаря створи код:
8: Додай точно такий же код, щоб воротар сказав, що йому забили гол.
Протестуй та збережи
Коли забивають гол, воротар говорить про це? А коли воротар спіймав м’ячик, він говорить про це?
Крок 3: Додаємо таймер
1: Створи змінну Таймер. Для цього перейди зліва обери помаранчеву групу “Змінні” і натисни кнопку “Створити змінну”:
2: Перейди на сцену. Для цього натисни на маленьку картинку з фоном справа. Допоможи розташувати на сцені команди так, щоб правильно зібрати таймер (Підказка 1 є в кінці сторінки, але спробуй зробити сам):
Протестуй та збережи
Таймер рахує від 30 до 0? Гра спиняється, коли таймер дійшов до 0?
Крок 4: Додаємо рахунок
1: Додай дві змінні: Спіймав та Пропустив.
2: Як налаштувати ці змінні? Відкрий код для м’ячика і подумай, куди треба додати такі команди (Підказка 2 в кінці сторінки, але спробуй зробити це сам):
Протестуй та збережи
Нові змінні рахують кількість забитих і пропущених м’ячів?
Крок 5: Навчимо воротаря захищати ворота краще
1: Для воротаря додай керування за допомогою стрілочок вліво та вправо. Для цього вибери воротаря і додай йому код, правильно з’єднавши команди (Підказка 3 в кінці сторінки, але спробуй зробити сам):
2:Тепер зробимо так, щоб в цю гру можна було грати удвох. Один буде керувати воротарем, ми для цього вже все зробили. А інший буде керувати м’ячем.
Нехай м’ячик рухається ліворуч та праворуч не сам, а за допомогою клавіш a та d. Для початку з коду для м’яча прибери команди всередині умови “Якщо клавішу пробіл натиснуто”
Потім з команд нижче збери код і додай його у блок “Повторити до клавішу пробіл натиснуто” (Підказка 4 в кінці сторінки, але спробуй зробити сам):
Протестуй та збережи
Перевір, що в тебе включена АНГЛІЙСЬКА перед тим, як керувати м’ячем. М’ячем тепер можна керувати?
Спробуй пограти в цю гру з другом. Один з вас буде воротарем, а інший спробує забити якомога більше голів!
Скретч ігри: Футбол у скретч
Завдання для крутих: Level Up!
Ускладнені завдання:
1: Додай звук, коли м’яч забили у ворота і коли воротар спіймав
2: Додай звук на кінець гри.
3: Додай збільшення швидкості для воротаря та м’яча через кожні 2 спроби забити год.
Підказка 1:
Підказка 2:
Підказка 3:
Підказка 4:
Не зупиняйся! Ще більше ігор і цікавих завдань на наступних уроках!
Поділися грою з друзями у https://scratch.mit.edu/.