Створімо власні рисунки у Javascript Піксель-арт – це особливий вид мистецтва малювання зображень на комп’ютері, який відносить до ігор 90-х. На цьому уроці ми створимо редактор для малювання у піксельних зображень.

Практика.
Піксель-арт у JavaScript
1: (HTML) Створіть новий проєкт. Додайте тег div з id=”art”. Це буде контейнер для нашої таблички.
<div id="art">
</div>
2: (CSS) Додаймо стилів квадратику. Додайте ще такі стилі : колір фону: чорний.
#art {
display: table;
border-spacing: 1px;
border: 5px solid black;
}
3: (HTML) Додайте блок div з класом row, в середину нього додайте 3 елементи div з класом pixel.

4: (CSS) Додаймо ще стилів. Замініть назви властивостей на правильні де треба:
.row {
display: table-row;
}
.pixel {
display: table-cell;
колір-фону: білий;
ширина: 40пікселів;
висота: 40пікселів;
рамка: 1px solid чорний;
}

Зверніть увагу: Ви використали клас (стиль починається з крапки) замість ідентифікатора (стиль починається з решітки) для стилізації рядків і пікселів у div. Це тому, що їх буде багато.
5: (HTML) Змініть код, створивши поле 3 на 3.
Підказка, якщо треба
Знайдіть тег з класом row і скопіюйте його, включно з рядками, позначеними pixel, які знаходяться всередині нього, аж до відповідного тегу.
Вставте цей код безпосередньо під секцією, яку ви щойно скопіювали, щоб створити ще один рядок. Повторіть ще раз, щоб у вас було три рядки по три пікселі у кожному.
6: (HTML) Створіть файл для скриптів і підключіть його.
<script src="scripts.js"></script>
7: (JavaScript) Створіть функцію у коді javascript. Функція має називатися setPixelColour і мати один параметр pixel. В середині функції один рядок коду:
pixel.style.backgroundColor = "black";
8: (HTML) До div class=”pixel” додайте властивість: onclick=”setPixelColour(this)” , щоб викликати функцію JS, коли клікнуть на квадратик.
8: (HTML) Розширте поле до розміру 8 на 8. Кожен pixel має мати властивість onclick.
Спробуйте клікнути на квадратики. Вони зафарбовуються у чорний?
Створюємо палітру кольорів
9: (CSS) Додайте наступні стилі для палітри. Вона буде показувати набір кольорів зверху сітки. Розміри та спільні властивості задаємо у стилях, кольори визначимо у html пізніше.

.pen {
display: inline-block;
ширина: 40пікселів;
висота: 40пікселів;
border: 2px solid чорний;
}
10: (HTML) Вставте код палітри перед id=”art”.
Додайте блок div id=”palette”. В середину цього div додайте ще блок div з class=”pen” style=”background-color:black;”. Також в середину додайте такий же рядок, тільки з білим кольором, замість чорного (решта коду точно така ж).
11: (JavaScript) Створіть змінну penColour зі значенням ‘black’;
12: (JavaScript) Створіть нову функцію setPenColour з вхідним параметром pen. В середині функції такий код: penColour = pen;
Змініть функцію setPixelColour, щоб вона використовувала змінну penColour замість ‘black’:
13: (HTML) додайте властивість onclick=”setPenColour(‘white’) до блоків pen у палітрі. (Приклад для білого кольору, аналогічно для чорного)

14: (HTML) Додайте ще 3-5 кольорів. Назви кольорів можна знайти тут.
Ось так може виглядати ваш редактор (рамки навколо пікселів – це завдання з LevelUP, воно не є обов’язковим)


Домашня робота
1: Завершіть класну роботу.

Level Up
Рисунки у Javascript Піксель-арт
1: Додайте можливість обрати рамку для малювання (як на малюнку перед домашньою роботою).
Невеличкий план, який може допомогти оновити JS:
- Додаємо змінну для кольору контуру
- Створюємо функцію setPenBorder подібно до setPenColour.
- Змінюємо код у setPixelColour (замість 🟩🟨🟪 якість значення і змінна):
pixel.style.border = `🟩🟨🟪`;
Хочете дізнатися більше ? Переходьте на сторінку з уроками по CSS та Javascript і прокачайте навички з веброзробки 😎🤖 !!!