курси програмування для дітей безкоштовно

09. Модуль Turtle. Рисунки, створені програмою

Урок програмування про модуль Turtle Python Рисунки, створені черепашкою
Урок програмування про списки модуль Turtle Python Рисунки, створені черепашкою

На цьому уроці знайомимося з модулем Turtle у Python Рисунки, створені програмою – це не тільки можливо, але й цікавезно! Такою черепашкою Turtle можна малювати власні неповторні картини та чудові візерунки. Пориньмо у сучасне мистецтво й створімо власні шедеври!

Модуль Turtle у Python Рисунки, створені програмою

Запускаємо першу черепашку Turtle жити у свою Python програму і вчимо її створювати прості рисунки

Для того, щоб програми малювання працювали завжди повинні бути ці два рядки (один на початку програми), а інший в самому кінці

from turtle import *

....

exitonclick()

Перший рядок підключає бібліотеку малювання. Другий буде малювати, поки не клацають на мишку.

Ось основні команди малювання:

forward (distance) Проповзти вперед на distance пікселів;

backward (distance)  Проповзти назад на distance пікселів;

right (angle) Повернутися направо  на angle градусів;

left (angle) Повернутися наліво  на angle градусів;
Урок програмування про модуль Turtle Python Рисунки. Поворот черепашки на кут

Кути обчислюються в градусах. Ось це коло допоможе з цим розібратися у поворотах. В центрі кола стоїть наша пайтон-черепашка. Щоб їй повернутися в інший бік – треба прописати поворот на 180 градусів (не важливо вправо чи вліво).

А щоб піти вгору – повертаємо вліво на 90 градусів, або вправо на 270 (другий варіант складніший)

Вниз – повертаємося вправо на 90 або вліво на 270.

1: Почнемо малювання з блискавки. :

from turtle import *

left(45)
forward(100)
left(45)
back(100)
right(45)
forward(100)
exitonclick()

2: Спробуйте намалювати квадрат

3: А тепер прямокутник.

Курсор

Щоб курсор виглядав веселіше, можна зробити його у вигляді черепашки Для цього відразу після підключення бібліотеки треба написати:

shape ("turtle")

Ще курсори можуть бути: “arrow”, “turtle”, “circle”, “square”, “triangle”, “classic”. Можете вибрати той, який подобається

4: Змініть вигляд курсора на той, який більше до душі

Кольори, заливка та інші рюші

width (3) - товщина лінії 3 пікселя.

 Пікселі – це точки (квадратики), з яких складається зображення. Кожне растрове зображення, якщо його дуже-дуже сильно наблизити буде складатися з квадратиків-пікселів.
  Наприклад:

Урок програмування про модуль Turtle Python Рисунки. Пікселі у рисунках
Урок програмування про модуль Turtle Python Рисунки. Пікселі у рисунках

Колір малювання

   Задати колір лінії можна командою color, в дужках вказується назва кольору англійською.

   color('red')

   color("blue")

 Важливо! Назва кольору ОБОВ’ЯЗКОВО пишеться в одинарних або подвійних лапках.

5: Додайте кольорів вашим рисункам

Зупинка і старт малювання

  Якщо ми хочемо перейти в якусь точку і не залишити за собою сліду, тобто не малювати, треба підняти черепашку командою up (), перейти в потрібну точку і потім опустити черепашку down ().

Урок програмування про модуль Turtle Python Рисунки.  Команди up down Підняти і опустити перо

6: Що намалює черепашка, якщо запустити цей код?

Урок програмування про модуль Turtle Python Рисунки. Приклад використання команд up down Підняти й опустити перо

Зображення кола

   circle (50) – малює коло радіусом 50 пікселів, яке повністю знаходиться зліва від черепашки.

Урок програмування про модуль Turtle Python Рисунки. Малюємо коло черепашкою Turtle
Урок програмування про модуль Turtle Python Рисунки. Малюємо коло черепашкою Turtle

7: Змініть програму так, щоб вийшла вісімка, як на малюнку

Урок програмування про модуль Turtle Python Рисунки. Малюємо коло черепашкою Turtle

Цикли для черепашки

8: Можна використовувати цикли для того, щоб черепашка повторила свій малюнок. Спробуйте запустити у себе.

from turtle import *
shape("turtle")

i=0

while i<12:

    forward(50)
    left(90)
    forward(50)
    left(90)
    forward(50)
    left(90)
    forward(50)
    left(90)
    left(30)
    i=i+1

exitonclick()

9: Поекспериментуйте з попередньою програмою. Трохи змініть цикл на свій смак.

Черепашки та сучасне мистецтво

10: Намалюй картину у стилі сучасного мистецтва. Ось тобі кілька прикладів картин для натхнення (але ви можете придумати свій варіант):


Основні команди модуля Turtle у Python
Рисунки черепашкою “like a PRO”

Повзаємо

forward (distance) Проповзти вперед на distance пікселів;
backward (distance) Проповзти назад на distance пікселів;
right (angle) Повернутися наліво на angle градусів;
left (angle) Повернутися направо на angle градусів;
goto (x, y) Перемістити черепашку в точку з координатами (x, y);
setx (x) Встановити x координату черепашки;
sety (y) Встановити y координату черепашки;
setheading (to_angle) Повернути черепашку під кутом to_angle до вертикалі (0 – наверх, 90 – направо);
home () Повернути черепашку додому – в точку, з координатами (0,0);
circle (radius) Намалювати коло радіуса | r |, центр якої знаходиться зліва від черепашки, якщо r> 0 і справа, якщо r <1;
dot (size, color) Намалювати точку діаметра size кольору color. Параметр color необов’язковий;
undo () Відкотити попередні дії черепашки;
speed (speed) Встановити швидкість черепашки. speed має бути від 1 (повільно) до 10 (швидко), або 0 (миттєво);

Малюємо

pendown () Опустити перо;
penup () Підняти перо;
pensize (width) Встановити діаметр пера в width;
pencolor (colorstring) Встановити колір лінії, яка малює черепашка (наприклад, ‘brown’ або ‘# 32c18f’);
fillcolor (colorstring) Встановити колір заповнення;
begin_fill () Почати стежити за черепашкою для заповнення області;
end_fill () Заповнити кольором fillcolor область, пройдену черепашкою починаючи з begin_fill ();
showturtle () Показати черепашку;
hideturtle () Сховати черепашку;
write (text) Вивести текст text;

Дізнатися про черепашку

position () Отримати поточні координати черепашки;
towards (x, y) Отримати кут між поточним напрямком черепашки й точкою (x, y);
xcor () Отримати x координату черепашки;
ycor () Отримати y координату черепашки;
heading () Отримати поточний кут до вертикалі;
distance (x, y) Отримати відстань до точки (x, y);
isdown () Дізнатися, чи малює зараз черепашка;
isvisible () Дізнатися, видима чи зараз черепашка;

Додаткові завдання на тему Turtle у Python Рисунки

1: Відгадайте 1-2  загадки (нижче) про країну і намалюйте прапори країн, які ви відгадали. Нище приклад, який допоможе у завданні з прапорами

color("black")
fillcolor("blue")
begin_fill()
forward(20)
left(90)
forward(50)
left(90)
forward(20)
left(90)
forward(50)
left(90)
end_fill()
up()
back(20)
down()
fillcolor("yellow")
begin_fill()
forward(20)
left(90)
forward(50)
left(90)
forward(20)
left(90)
forward(50)
end_fill()
exitonclick()
Урок програмування про модуль Turtle Python Рисунки. Малюємо прапор черепашкою
Урок програмування про модуль Turtle Python Рисунки. Малюємо прапор черепашкою

🌎 Якщо між двома однаковими займенниками поставити маленького коника, то отримаємо цю країну. 
🌎 “Крізь чорне минуле, кривавим теперішнім до золотого майбутнього.” Цей слоган – ключ до кольорів прапору
🌎 Країна – батьківщина нотного письма. Тут воно виникло у 11 ст. завдяки Гвідо д’Ареццо, який дав назви семи нотам гармонії. Це дозволило увіковічувати твори композиторів всього світу. У 16 ст. саме тут виникла опера. Найкращими оперними театрами світу й нині вважаються “Ла Скала”, “Сан Карла”, “Феніче”. Країна є світовим центром моди.

🌎 Країна є найбільш гористою країною серед європейських держав. Апельсин в країні – символ любові. Тут з розмахом відзначають як стандартні для європейських країн свята, так і абсолютно незвичайні і унікальні події. Чого тільки варта знаменита Томатіна, або битва томатами. Футбол тут найпоширеніший вид спорту, в нього грають майже всі, а хто не грає, той є лютим вболівальником.
🌎”Кремнієва долина” Європи. Країна має розвинуту економіку, орієнтовану на послуги й високі технології. Саме в цій країні був спроєктований сумнозвісний круїзний лайнер “Титанік”. У багатьох мешканців країни руде волосся, на думку вчених, рудий колір – реакція на брак сонячного світла.

2: Намалюйте візерунок з 15 кіл, використовуючи цикл. Щоб розрахувати, на який кут треба повернутись, щоб всі кола вмістилися, треба: 360 : 15 – те, що вийде – потрібний кут.

3: Намалюйте схожий візерунок, але з 20 кіл

4: Додайте своїй програмі різних кольорів.  Для того, щоб програма малювала коло випадковим кольором, на початку програми підключіть бібліотеку випадкових чисел: 

from random import randint

також задайте тип кольору перед циклом: 

colormode(255)

А в середині циклу додайте команду, яка і буде створювати випадковий колір:

    color(randint(0, 255),
          randint(0, 255),
          randint(0, 255))

5: Намалюйте щось на свій смак.

Уроки програмування для дітей. Домашня робота

Домашнє завдання

1: Намалюйте три квадрати різних розмірів: найменший синього кольору, середній – зеленого, і найбільший – червоного

2: Намалюйте 2 прапори: України та  будь-якої іншої країни на твій вибір. Нище приклад, який допоможе у завданні з прапорами (малює прямокутник, який заповнений кольором)

from turtle import *
color("violet")
fillcolor("violet")
begin_fill()
forward(150)
left(90)
forward(50)
left(90)
forward(150)
left(90)
forward(50)
left(90)
end_fill()
exitonclick()

3: Намалюйте якусь кольорову картинку (будиночок або дерево або  смайлик або  комп’ютер або візерунок або  ракету або кораблик або щось на твій смак…). Тему картинки оберіть самостійно

Уроки програмування для дітей ускладнені завдання level up

Level UP!

1: Намалюйте 6-тикутник, 12-тикутник. Всі грані повинні бути різних кольорів.

Підказка : для 6-тикутника треба повернутись на 60 градусів. А для 12-тикутника – на 30

(В 4-му додатковому прикладі можна підгледіти використання випадкових кольорів., якщо не хочете писати кожен колір)

2: Знайди та виправ помилки в коді

а)Програміст написав програму для малювання квадрата. Допоможи йому виправити помилки

from turtle import *
shape("turtle")
def sq():
    down()
    forward(50)
    left(90)
    forward(50)
    left(90)
    forward(50)
    up()
 
sq()
done()
exitonclick()

б) Програміст хотів написати програму для малювання 8 кіл в рядок, але у нього вийшло тільки одне. Допоможи знайти та виправити помилку:

from turtle import *
speed(2)
i=0
while i<9:
    down()
    circle(20)
    up()
    i=i+1
forward(40)
exitonclick()

в) Програміст хотів написати програму для малювання візерунка. Як повинен виглядати візерунок він пояснити вам не зміг, але просить допомогти зрозуміти, чому програма не працює:

from turtle import *
speed(100)
i=0
while i<60
    forward(5)
    circle(120)
    right(6)
    i=i+1
done()



Все! Більше інформації про модуль turtle у Python рисунки тут.

Не зупиняйтесь у вивченні Python! До зустрічі на наступних уроках!

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *