Привіт! Ви на курсі з мови програмування Python для підлітків, сьогодні ми розберемо перші команди у Python, зізнаємося більше про цю мову програмування, що за допомогою неї можна робити і чому вона така популярна.
Print some magic або знайомимося з Python разом з Гаррі Поттером
Python, що ти таке?
Python — інтерпретована об’єктно-орієнтована мова програмування високого рівня зі строгою динамічною типізацією.
Ого… А для простіше не можна ?
Python – універсальна мова програмування, яку використовують у багатьох сферах. А ще, вона досить проста для початківців.
Ось основні сфери, де зараз використовують Python:
Веброзробка і хмарні технології
Наукові дослідження й машинне навчання
Це скриптова мова для ігор і різних великих і малих продуктів
Дуже багато компаній і великих бізнесів використовують Python. Ось тільки кілька з них:
Через те, що ця мова така різнопланова і підходить до багатьох сфер, популярність її зростає з року в рік:
Будьте готові, що на початку, а якщо бути до кінця чесними, то досить довгий час, ви програмуватимете у консолі. Не буде багато картинок чи веселих котиків, як у Scratch, та, сподіваюсь це дозволить вам поринути у світ цієї мови програмування й осягнути її красу, яка відкривається далеко не всім і не з першого погляду.
Як створити, зберегти й запустити програму у Python IDLE
Відкрийте програму і виберіть пункт меню File/New File
Далі відкриється нове вікно. В ньому оберіть File/Save. Оберіть папку для своїх майбутніх програм. Краще, щоб це завжди була одна папка, тоді вам легше буде знаходити програми. Напишіть назву файлу і натисніть Save(Зберегти).
Чудово. Файл створено. Тепер, ви знаєте, як зберігати свій код. Але це також можна робити простіше за допомогою гарячих клавіш Ctrl+S.
Перші команди у Python
print()
1: Напишіть привітання. Це може бути будь-яка фраза. Я напишу “Привіт, магли!”. :
print("Hello muggles!")
Також можна писати фразу українською:
print("Привіт магли!")
Запустіть програму Run/Run Module або гарячою клавішею F5
Для ІТ-шників англійська мова дуже важлива. Нею спілкуємося з командою, яка може складатися з людей з усього світу. Всі новинки у сфері ІТ, як правило, спочатку виходять англійською мовою, а перекладаються дуже і дуже не скоро. Документація до програм також англійською. Розробники використовують англійську мову, щоб бути в курсі всіх подій і постійно вчитися програмувати краще. Тому, рекомендую писати програму англійською повністю для того, щоб розвивати цю навичку.
1а: Лайфхак
Щоб всі завдання сьогодні помістилися в одній програмі, їх можна розділяти:
print("======== 2 ==========")
2: На картинці опис, який про себе міг би скласти Гаррі Поттер. Створіть схожий опис про себе, своїх друзів або свої захоплення, використовуючи смайлики! Їх можна взяти з цього сайту: https://pl.piliapp.com/facebook-symbols/
Змінні
Змінні – це такі наче коробочки, куди можна покласти число чи якесь слово, та будь-що! І потім ти зможеш далі використовувати цю змінну у всій програмі!
Змінна завжди має ім’я. Якщо ми хочемо дізнатися, що зберігається в змінній-коробочці або записати туди щось нове, то змінну треба покликати на ім’я.
Для роботи зі змінною нам допоможуть наші перші команди:
print () – команда, яка напише щось на комп’ютері (наприклад, пише закляття)
input() – це команда, яка попросить користувача ввести інформацію (наприклад, закляття, яке він хоче застосувати)
input()
3: Давайте напишемо програму, яка буде запитувати у юзера, яке закляття він хоче застосувати та згодом виводити його на екран. Закляття покладемо у змінну-коробочку під назвою spell. Для цього напишіть:
spell=input ("Твоє закляття: ")
print (spell)
Як думаєте, що виведе програма?
Протестуйте свою програму за допомогою такого закляття (хоч насправді може бути будь-яке): Avada Kedavra
4: Давайте створимо анкету для студента Хогвардса. Нового учня будемо додавати через цю анкету:
name=input ("Ім'я учня:");
print (f"Студент {name} зарахований до Гогвардсу!")
Тільки що ми вивели змінну в середині нашого тексту! Тобто додали змінну в рядок!
Зауважте! Що рядки можна додавати у кілька різних способів. Найбільш новим і правильним є останній, але в літературі, особливо для початківців ви зустрінете і перші два:
print ("Студент "+name+" зарахований до Гогвардсу!")
print ("Студент",name,"зарахований до Гогвардсу!")
print (f"Студент {name} зарахований до Гогвардсу!")
5: Додайте за прикладом інформацію про факультет та тваринку, яку привіз студент. (Якщо ви не фанати Гаррі Поттера, можете зробити анкету про звичайного учня школи. Подумайте, яка інформація тоді може запитуватись у програмі)
6: Скопіюйте корову у свою програму. Розверніть її так, щоб голова була зліва, а хвіст справа!
print(" ^ ^")
print(" _______/(oo)")
print("/\/\( /(__)")
print(" ||w----||")
print(" || ||")
print("^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^")
Домашнє завдання
1: Давайте створимо програму-папугу, яка просто буде повторювати все, що написав користувач. Напишіть 2 питання на які програма має повторити відповідь користувача.
Приклад, як може працювати ваша програма(питання можете зробити свої).Помаранчевим написано те, що юзер ввів з клавіатури, а чорним – те, що виводить програма:
Як тебе звати? Аня
Аня
Який твій улюблений мультик? Таємниця Коко
Таємниця Коко
Яка твоя улюблена країна ? Аргентина
Аргентина
Підказка: завдання дуже схоже на приклад з закляттям з класної роботи
2: Бачили коли-небудь анкету для друзів? Виглядає вона приблизно так:
Колись було дуже популярно заводити такі анкети. На першій сторінці зошита писали запитання і давали цю анкету заповнити одному з друзів. Друг записував відповіді на питання і повертав зошит. Далі анкету передавали наступному другу чи подрузі. Було надзвичайно цікаво читати, яку музику слухають твої друзі, які фільми їм подобаються і таке інше. Я зростала в 90-х і заповнювала чимало таких анкет 😊
Твоя задача – зробити таку анкету на python. Питання можуть бути будь-які. Обов’язкові умови: питань повинно бути не менше 4-х.
Приклад питання:
name = input ('Як тебе звуть ? ')
Після того, як ваш користувач введе всі відповіді програма повинна розповісти про нього. Наприклад так:
Це Злата, їй 11 років, вона хоче стати вебдизайнером. Вона любить слухати музику в стилі рок ….
Всі дані в тексті беремо з того, що ввів користувач.
Приклад роботи:
Як тебе звуть? Злата
Скільки тобі років? 11
Який твій нікнейм? Зл@тка
Який стиль музики тобі подобається? рок
Яка гра тобі подобається? Чотири в ряд
Яка країна тобі подобається? Аргентина
Це Злата, їй 11 років, вона хоче стати вебдизайнером. Вона любить слухати музику в стилі рок ....
Додаткові бали – якщо виконаєте завдання англійською мовою або за креативний розв’язок цих завдань !))
Успіхів!
Готові до наступних кроків ? Тисніть тут, щоб подивитися список уроків.